Περίπου 80 ευρώ θα κοστίσει το τραπέζι των Χριστουγέννων

Από την έρευνα που διενεργεί το ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι οι τιμές έχουν επηρεαστεί από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ . Ενώ η τελική αξία του καλαθιού είναι σχεδόν ίδια με το 2014, η αξία με τις τιμές προ ΦΠΑ είναι μειωμένη 3%.

Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του.

Η μείωση που καταγράφεται οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία 3ετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές και value for money.

Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι συνολικά η μείωση τιμών για τα προϊόντα του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού φαίνεται πως είναι μεγαλύτερη για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Από τις 21 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται στις 13 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 2 οι τιμές είναι αμετάβλητες και σε 7 παρουσιάζουν αύξηση.

xr_2

Οι τιμές των κρεάτων οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι σε συνέχεια του έντονου ανταγωνισμού των προηγούμενων ετών θα παρουσιάσουν μείωση στις αρνιού και χοιρινού με την τιμή της γαλοπούλας να παραμένει σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2016.

 

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Συγκεκριμένα:

Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
Εκπτωτικά κουπόνια
Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές
Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών
Σημείωνεται ότι η έρευνα βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα ως τα Χριστούγεννα (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).

Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).

 

Please follow and like us:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook
Facebook