ΕΕ: «ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Αισιοδοξία ότι η σημερινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χαλάρωση των κανόνων για τις δημόσιες επενδύσεις στα λιμάνια της Ε.Ε. μπορεί να επιτρέψει την κατασκευή του εμπορικού λιμανιού της αχαϊκής πρωτεύουσας από εθνικούς πόρους, επικρατεί σε τοπικούς φορείς που ασχολούνται με το θέμα. Όπως γράφει το euro2day μετά την συγκεκριμένη απόφαση πλέον τα κράτη-μέλη μπορούν να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε θαλάσσιους λιμένες και έως και 50 εκατ. ευρώ σε λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρίς προηγούμενο έλεγχο εκ μέρους της Επιτροπής.

Ο κανονισμός αυτός επιτρέπει στις δημόσιες αρχές την κάλυψη ορισμένων δαπανών. Το κομμάτι αυτό της απόφασης διαβάζεται ως πιθανό «πράσινο φως» προς την πολιτεία να κατασκευάσει το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού της Πάτρας με κρατική χρηματοδότηση χωρίς να απαιτείται προηγουμένως η προέγκριση των έργων από την Ε.Ε.. Βασισμένος σε αυτή την απόφαση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, Νίκος Κοντοές σημειώνει:

«Ίσως, η σημερινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αποδειχθεί ευεργετική και για το εμπορικό τμήμα του νέου λιμανιού της Πάτρας, καθώς ενδέχεται να δίνεται πλέον η ευχέρεια να χρηματοδοτηθεί εν όλω ή εν μέρει από δημόσιες επενδύσεις!».

Φυσικά οι πάντες επιμένουν ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει να μελετηθεί σε βάθος για να διαπιστωθεί κατά πόσο δίνεται πραγματικά η δυνατότητα πλέον να ξεπεραστεί η έως τώρα δυσχέρεια χρηματοδότησης της σπουδαίας αυτής υποδομής για την Πάτρα και ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδας από τις Δημόσιες Επενδύσεις.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι λιμενικές υποδομές όπως αυτή του εμπορικού λιμανιού της πόλης δεν μπορούσαν έως σήμερα να χρηματοδοτούνται ως υποδομές γενικού οικονομικού συμφέροντοες καθώς παράγει έσοδα. Πια εκτιμάται ότι με τις αλλαγές που έρχονται δημιουργείται ένα πιο θετικό νομικό πλαίσιο που μπορεί να ανοίξει τον δρόμο χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου.

Παράλληλα φορείς που παρακολουθούν το θέμα θεωρούν ότι πλέον υπάρχει η προοπτική να μην ενδώσει το κράτος στη «λύση» της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα. Το αμέσως προσεχές διάστημα η επίμαχη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να μπει στο στόχαστρο όλων των εμπλεκόμενων με δεδομένο ότι τα τελευταία δύο χρόνια η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί ότι το λιμάνι της Πάτρας πρέπει να εφοδιαστεί με ένα όπλο όπως το εμπορικό του κομμάτι κι έχουν υπάρξει δημόσιες θετικές τοποθετήσεις από τον υπουργό Υποδομών αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για την κατασκευή του.

Please follow and like us:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook
Facebook